reklama

Povedať, či nepovedať...

„Povedz mi svoj názor.“ Počúvam z mnohých strán. „Povedz mi, čo si o tom myslíš.“ Pre premýšľajúceho introverta to často krát nie je vôbec ľahké. Ba až nemožné. Chodím, rozmýšľam, túlam sa, rozmýšľam... Ako to len povedať, aby to ľudia správne pochopili. Ako to vyjadriť, aby nedošlo k nedorozumeniu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

S hlavou plnou – preplnenou myšlienkami prichádzam ku skupine známych ľudí odhodlaná povedať svoj názor. Na nikoho nechcem útočiť, nikomu vnucovať svoj názor, nikoho presviedčať o svojej pravde. Len sa zapojiť do diskusie a povedať svoj názor. Toľko krát ma predsa pobádali, aby som sa vyjadrila k danej téme. Nie je jednoduché pre uzavretého človeka, človeka introverta, reagovať okamžite na danú otázku. Potrebuje čas na rozmyslenie. Zváženie tých správnych slov. Zvážiť možné reakcie. Otázka zaznie vo vzduchu. Skupinka známych dychtivo diskutuje, jeden cez druhého vykresľuje svoj pohľad na vec. Nuž a zrazu sa niekto obráti ku mne: „Aký máš na to názor?“ Odpovedám. Nad niektorými témami takmer každý človek jednoducho premýšľa. Aj keď sa ho momentálne nik nepýta na názor. Skončila som so svojou odpoveďou, reakciou, názorom. Pozerám na tváre ľudí v našom diskusnom kruhu. Niektoré tváre sa tvária ľahostajne, niektoré majú stiahnuté obočie, napätú tvár, niektoré sa usmievajú. A je to tu, názor na môj názor. Hneď zľava letí útok, nesúhlas s mojím názorom. Ďalší sa k nemu pripája. Debata sa vyostruje, niekomu som asi stúpila na otlak... Opäť... Tie tváre, čo sa usmievali, či sa tvárili, že súhlasia sú ticho. Sledujú nemo situáciu. Bez vyjadrenia, bez slova... Ticho stojím, už bez reakcie, bez názoru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odchádzam. Unavená zo smršte nesúhlasu, agresie, nevôle, čo sa strhla. Rozmýšľam. Opäť rozmýšľam. Tak povedať svoj názor, či radšej mlčať ako hrob? To je otázka...

Alena Baňáková

Alena Baňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek, ktorý verí v dobro v ľuďoch - ešte stále :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu